top of page

Psí beseda v Říčanech v Mraveništi - Dítě a pes doma jak na ně?

V pátek 15.02.2019 dopoledne jsme s Arielkou a Matoušem zavítali přednášet na psí besedu na téma Dítě a pes doma - jak na ně? do mateřského centra Mraveniště v Říčanech. Sešlo se 6 maminek a 7 miminek. Většina z nich přišla s nějakým problémem z psí říše. Není vždy jednoduché všem poradit, ale snažila jsem se poukázat na to, že je potřeba jak u psů, tak u dětí určit jasná pravidla chování, důsledně lpět na jejich dodržování a vymezit oběma skupinám jejich teritorium. Chtěla jsem také poukázat na to, že dětské a psí hry lze úspěšně propojit. Základ ovšem je, aby nedošlo ani na jedné straně k úrazu. Proto jsem do podkladů zařadila i statistiku o útocích psů na lidi končící fatálně. Je děsivé, že i v dnešní postmoderní době zas a znovu dochází k usmrcení člověka zvířetem, obzvláště dítěte vlastním rodinným psem. Statisticky vedou němečtí ovčáci. Překvapilo mě, že v Říčanech je platná vyhláška z roku 2016 regulující povinnost pro vybraná plemena, např. německého ovčáka, dogy, boxera, pastevce aj. nosit ve městě náhubek. Sotva jsem zde kdy potkala ovčouna s náhubkem. Zpátky k besedě. Požádala jsem známé a kamarády, kteří chovají psi a zároveň žijí v domácnosti s dítětem, aby vyplnili krátkou anketu pro konkrétní plemeno. Výsledky přikládám - klikněte na obrázek nebo anketu najdete v sekci ŠIPERKA. Jako jasný favorit se jeví zlatý retrívr, border kolie a jak jinak šiperka.

RECENT POSTS:
SEARCH BY TAGS:
bottom of page